Виховання з любов’ю

15.04.2024

А ви знали, що оволодіння мовою – здатність для людини вроджена? Але для формування повноцінної мови дитини необхідне сприятливе мовне середовище. Мова дитини розвивається краще, коли батьки з нею багато розмовляють і спілкуються. Для деяких дітей цього досить, але зустрічаються діти, які потребують спеціального стимулювання мовного розвитку. Без нього їх мова розвивається нерівномірно, а часто – їз серйозними відхиленнями. Це може привести до відставання в інтелектуальному розвитку.

Максименко, Д.С. Як правильно вчити дитину розмовляти. Стимулювання розвитку мовлення дітей. Попередження та корегування мовленнєвих порушень.  Постановка мовлення у немовленнєвих дітей : практична психологія / Д. С. Максименко. – Київ : Центр учбової літератури, 2022. – 198 с.

В книзі, яку ми пропонуємо вашій увазі, даються конкретні рекомендації з приводу того, як правильно направляти розвиток мовлення дітей для попередження мовленнєвих порушень та виправлення затримки мовленнєвого розвитку.

На наш погляд книга корисна як батькам, так і  вихователям, логопедам та дитячим психологам – в ній наведено розвиток мовлення дітей, починаючи від народження, розкриваються різні відхилення від норм в мовленні дітей та шляхи їх подолання. Також описується робота з дітьми при «свіжому» заїканні, розглядається проблема аутизму і наводиться методика корегування алалії.

Відмінна риса цього видання у тому, що описуванні в ньому способи розвитку мови базуються на спеціальних логопедичних методиках. У книзі приводиться система занять, спрямована на послідовне і планомірне формування конкретних мовних навичок і можливостей. Даються практичні вправи і необхідний мовний матеріал. Описується, як ефективно стимулювати мовний розвиток дитини, щоб це не призвело до негативних наслідків.

За допомогою цього посібника ви професійно допоможете дитині оволодіти мовою і справитися з деякими уже виниклими порушеннями.

Книга є в бібліотеці.
Фото взяті з мережі «Інтернет».

08.04.2024

Якщо ваша дитина дуже активна та неуважна, її непосидючість переходить межі, ви не можете її заспокоїти ні вдома, ні в садочку, ні в гостях – цілком ймовірно, що йдеться про гіперактивність і синдром дефіциту уваги. В книгах, які ми пропонуємо вашій увазі, розповідається  про причини і прояви гіперактивності, про сучасні методи та технології корекції поведінкових порушень.

П’єтро, М. Розійдіться, я йду! Гіперактивна дитина : практичні рекомендації для дітей, батьків і педагогів : [пер. з італ.] / Маріо ді П’єтро і Моніка Дакомо ; іл. Софії Синьйоретто. – Харків : Ранок : [ВГ “Кенгуру”], [2019]. – 96 с. : іл., портр.

Сухіна, І. В. Маленькі непосиди. Гіперактивні діти / [сучасні методики, практичні поради, дієві рекомендації] | І.В. Сухіна. – Харків : Ранок : [ВГ “Кенгуру”], [2020]. – 31 с.: іл.

Визначити, чи насправді дитина є гіперактивною і має синдром дефіциту уваги, може лише спеціаліст. Звернення до психолога або невролога – це важливий прояв батьківської турботи, адже правильна оцінка ситуації і вчасно надана допомога убезпечать малюка в подальшому від дуже ймовірних проблем у колективі та складнощів у навчанні.

Комплекс корекційних заходів варто розпочинати якомога раніше. І хоча структуру центральної нервової системи змінити неможливо, берегти дитину від перевтоми, підвищувати її уважність і розвивати здатність до самоконтролю цілком реально.

В книгах надана вичерпна інформація про те, що являє собою гіперактивність та дефіцит уваги. Практичні поради спеціалістів допоможуть подолати негаразди, пов’язані з такою особливістю дитини. Батьки знайдуть в книгах  відповіді на багато важливих запитань, а педагоги зможуть  правильно спланувати та організувати свою роботу. И все це для того, щоб допомогти дитині побороти перепони та почуватися краще вдома і в школі.

Книги є в бібліотеці.
Фото взяті з мережі «Інтернет».

18.03.2024

Діти бувають різні. Кожна дитина особлива і, мабуть, більшість з дітлахів у майбутньому стануть добрими. Однак багато людей мають заздалегідь визначену загальну думку про добро чи зло дітей. Вони «янголятка» або «маленькі тирани»; вони плачуть від болю або прикидаються; вони невинні істоти або відверті брехуни; вони потребують нас або маніпулюють нами? Від цієї попередньої концепції залежить те, як ми сприймаємо власних дітей – друзями чи ворогами.

Книга лікаря-педіатра Карлоса Гонсалеса не шукає «золоту середину», а займає чітку позицію. Основа книги в тому, що діти по суті добрі, що їхні емоційні потреби важливі і що батьки зобов’язані їх любити, поважати та приділяти їм увагу.

Гонсалес, К. Цілуйте мене міцно. Як виховувати дітей з любов’ю / Карлос Гонсалес ; [пер. з ісп. Наталії Костенко]. – Дніпро : Смакі, 2023. – 235 с. : портр.

Автор книги, батько трьох дітей, опонує так званим фахівцям, які знають, як виховувати дітей, домагаючись від них хорошої поведінки. Автор показує, що наша мета як батьків полягає не в тому, щоби привчити дітей до ідеальної дисципліни і прищепити їм низку корисних навичок, а в тому, щоб задовольнити їхню природну потребу в прив’язаності, в емоційному і фізичному контакті.

У книзі детально розглядаються питання, які часто турбують молодих батьків: чому малюки просяться на руки, чому вони не люблять спати одні, чи потрібно хвалити і карати дітей, чи варто віддавати дитину в дитячий садок, що таке соціалізація і багато інших.

За відгуками читачів це – одна з кращих книг про те, як виховувати дітей. Водночас не варто чекати від автора готових рецептів, він віддає перевагу роздумам і спостереженням. Багато речей, які здавалися такими очевидними, зображені Гонсалесом ніби з іншого боку.

Книга написана простою і легкою мовою, вона є у відділі абонемента,
Фото взяті з мережі «Інтернет».

26.02.2024

Їх називають «дітьми дощу»… Вони ростуть поруч із нами – незвичайні діти, діти-аутисти. Для них не існує норм і правил, звичних для нас, вони грають з предметами не так, як більшість, а навпаки, радіють іншому. Їм незрозуміло і нецікаво те, що роблять звичайні дівчатка та хлопчики. У них свій, закритий для сторонніх світ, але їм дуже потрібна наша допомога, підтримка і розуміння.

Автори книг, які ми сьогодні пропонуємо вашій увазі, діляться своїм досвідом з батьками особливих дітей. Мета книг – допомогти людям зрозуміти й усвідомлено обрати терапію, що стане найкращою в даному конкретному випадку. Сподіваємось, що інформація  допоможе і подарує надію.

Вікарі, С. У нас дитина з аутизмом. Допомога сім’ям із дітьми з аутизмом : практичні рекомендації для педагогів та батьків : [пер. з італ.] / Стефано Вікарі. – Харків : Ранок : [ВГ “Кенгуру”], [2019]. – 112 с. : іл., портр

Стефанська, Л. В. [Аутизм – відчай та надії] / [Людмила Стефанська]. – [Київ] : [Printto], [2020]. – 87 с. : іл.

Шрамм, Р. Дитячий аутизм і АВА-терапія, що ґрунтується на методах прикладного аналізу поведінки : [пер. з англ.] / Роберт Шрамм. – Київ : Центр учбової літератури, 2019. – 140 с.

Почувши діагноз «аутизм», батьки переживають біль, недовіру, гнів, страх, невпевненість тощо. Їх охоплює справжній потік емоцій. Біль може бути настільки вбивчий, що процес прийняття діагнозу можна порівняти з жалобою. Тепер доведеться виробити стратегію на майбутнє, що конче відрізняється від очікуваного. Фактично після встановлення діагнозу вся енергія батьків спрямовується на дитину, на її розвиток, на пошуки найбільш ефективних методів лікування і на створення для неї найкращого життя. Особисте життя кожного з батьків відходить на другий план. Часу завжди обмаль, безліч справ, з якими ніхто не може допомогти, і ви постійно розриваєтесь між школою, реабілітаційним центром і побутом. Підтримка з боку родичів і їх вміння вислухати сприяє благополуччю батьків. Знаходження розуміння з боку людей, які мають такі самі проблеми, дуже допомагає і полегшує відчуття ізоляції і нерозуміння з боку оточення, що зазвичай характерно для батьків дітей з аутизмом. Такі діти часто наражаються на дискримінацію, вони можуть бути несправедливо обділені увагою як у сфері медичного обслуговування, так і в сфері освіти, в можливостях брати участь в житті місцевих громад. Тому їм дуже потрібна наша підтримка і розуміння. Аутизм неможливо вилікувати, проте з часом можна адаптувати таку людину до соціального життя.

Автори стверджують, що аутизм – це не вирок і дають слушні поради і, головне, – надію на те, що деякі з порушень можна скоригувати, покращити поведінку дитини й адаптувати її до соціуму. Дитина з аутизмом завдяки належній терапії із часом зможе нормально взаємодіяти з іншими людьми, здобути освіту, працювати і створити сім’ю. Ці книги допоможуть не заблукати в морі різних теорій, програм і методів, які сьогодні пропонує сучасна наука.

Книга Роберта Шрамма – практично перший посібник українською мовою з прикладного аналізу поведінки. Призначений для батьків, він написаний простою і зрозумілою мовою. У книзі не просто пропонуються прийоми, за допомогою яких можна навчити новим навичкам або позбутися небажаної поведінки – книга вчить розуміти дитину. Адже тільки зрозумівши, можна допомогти.

В книзі відомого італійського спеціаліста Вакарі, науковця і практика, використовується досвід лікарні в Римі. Автор намагається пояснити природу розладів аутистичного спектра. А Людмила Стефанська в своїй книзі описує всю правду життя мами з аутичною дитиною.

Допомога дітям з розладами спектру аутизму – це довготривалий процес. Сподіваємось, що запропоновані нами матеріали будуть корисними для  батьків, вчителів і вихователів.

Книги є у бібліотеці.
Фото взяті з мережі «Інтернет».

12.02.24

Як тільки дитина навчиться складати слова в питання, вона починає спантеличувати батьків все сильніше з кожним днем. Це природно, адже батьки – найбільш вичерпне джерело інформації про навколишній світ. Але деякі дитячі питання викликають справжню розгубленість у дорослих. Оскар Бреніф’є, всесвітньо відомий філософ і педагог, в своїх книгах пропонує батькам не давати дітям готові відповіді, а змалечку розвивати в них здатність думати, аналізувати та знаходити відповіді самостійно.

Бреніф’є, О. Хто я? : [переклад] / Оскар Бреніф’є ; іл. Орельєна Деба. – Київ : [ВД “Маміно”] : ДУХ І ЛІТЕРА, [2017]. – 95 с. : іл. – ( Мистецтво мислити).

Бреніф’є, О. Що добре, а що погано? : [переклад] / Оскар Бреніф’є ; іл. Клемана Дево. Київ : [ВД “Маміно”] : ДУХ І ЛІТЕРА, [2017]. – 95 с. : іл. – ( Мистецтво мислити).

Бреніф’є, О. Що таке почуття? : [переклад] / Оскар Бреніф’є ; іл. Сержа Блоха. Київ : [ВД “Маміно”] : ДУХ І ЛІТЕРА, [2017]. – 95 с. : іл. – ( Мистецтво мислити).

Бреніф’є, О. Що таке щастя? : [переклад] / Оскар Бреніф’є ; іл. Катрін Мьорісс. Київ : [ВД “Маміно”] : ДУХ І ЛІТЕРА, [2017]. – 95 с. : іл. – ( Мистецтво мислити).

Коли дорослим задають такі начебто прості питання, вони відчувають себе розгубленими і не можуть дати чіткої відповіді. Часто важко говорити з дітьми на складні теми, тому що немає впевненості, чи є на їхні запитання однозначні відповіді.

Революціонер у галузі освіти Оскар Бреніф’є написав декілька книг для дітей та їх батьків. Їх зміст побудований  у формі бесіди між дітьми і дорослими. В них багато запитань, які спонукають відмовитися від шаблонних відповідей, дозволяють бачити різноманіття світу, не боятися думати інакше. Влучні запитання не лише розвивають мислення, а й вчать чути інших, допомагають батькам і дітям порозумітися.

Для відповідей на питання автор використовує прості дитячі відповіді, завдяки чому філософські проблеми, які турбують дітей, стають доступними для їхнього розуміння. До кожного запитання автор пропонує не одну, а кілька відповідей. У свою чергу, кожна відповідь призводить до виникнення кількох нових питань, які якимось чином допомагають краще усвідомити попередню відповідь. І все це стосовно повсякденного життя дитини, тому дуже знайоме і зрозуміло для неї.

Автор хоче, щоб відповідь батьків допомогла б дитині у становленні особистості. Дорослі повинні навчити дитину самостійно мислити і робити висновки, думати, бути незалежною у судженнях, брати на себе відповідальність.

У дітей завжди безліч запитань, часто дуже важливих. Що ж робити? Чи мусять батьки на них відповідати? Можливо, запитання залишаться без відповідей. Тим краще. Відповіді не завжди потрібні. Питання може бути вартісне саме по собі, оскільки втілює прекрасне завдання, яке має суть та цінність. Життя, любов, краса і добро завжди лишатимуться запитаннями. Однак вони окреслюють шлях. Тож досліджуймо їх, сприймаймо як справжніх друзів, які не дають задрімати. Ведемо діалог, який буде однаковою мірою цінний і дітям, і дорослим.

Приходьте до бібліотеки та беріть ці чудово оформлені книжки у відділі абонемента.
Фото взяті з мережі «Інтернет».

15.01.2024

Розмовляти з дітьми про гроші – для багатьох батьків це незручна або закрита тема. Ми або боїмося, що виростимо закоренілих матеріалістів, або просто соромимося говорити відверто. Але фінансова грамотність – це дуже потрібна навичка в житті не тільки дорослої людини, а й дітей. Крім того, за допомогою цих розмов можна прищепити дитині цінності, які вийдуть далеко за межі матеріальних стосунків, – щедрість, дбайливість, допитливість, терпіння й ощадливість.   Книга, яку подарував нашій бібліотеці Український інститут книги, розкриває різні аспекти фінансового виховання.

Лібер, Р. Як говорити з дітьми про гроші / Рон Лібер ; пер. з англ. Антоніна Ящук і Казимир Мужановський. – Київ : Наш формат, 2019. – 191 c.

Фінансове виховання…Така буденна тема, що більшість не задумується над нею і не вважає за необхідність навіть витратити час, щоб зупинитись і обміркувати. А дарма, адже це зовсім не складне питання, нітрохи. Але воно важливе для повноцінного зростання дітей. Адже вони мають набратися в цьому напрямі досвіду, що б легше маневрувати в фінансовій сфері, ефективніше розпоряджатися коштами, що принесе більше добробуту. На жаль більшість батьків навіть не думає звернути погляд на цю тему, не вважаючи свою дитину за рівню в фінансовому плані. Але вони дуже помиляються – діти з малого віку більше розбираються в деяких фінансових напрямах краще за дорослих. Наприклад, в розподіленні і деяких витратах. А їхній витримці в накопиченні коштів позаздрять деякі з дорослих.

Для того, щоб виростити дітей успішними та щасливими дорослими, потрібно змалку бачити в них особистість, вміти чесно відповідати на їх питання, навіть такі незручні, як «Чому ми не можемо це собі дозволити?» чи «Ми бідні?», навчити їх планувати свої витрати та накопичення, починаючи з невеликих сум кишенькових грошей.

З книги «Як говорити з дітьми про гроші» ви отримаєте пояснення на свої сумніви з приводу, а чи варто взагалі давати дитині кишенькові гроші, якщо вона повністю забезпечена? З якого віку починати, які суми, як впливати на витрати? Чи платити за хатню роботу чи за гарні оцінки в школі, чи за гарну поведінку? І, взагалі, за що платити?

Гроші – це і мотиватор, і чудовий навчальний інструмент, і, навіть, покращувач стосунків між батьками і дітьми. Якщо тільки правильно цей інструмент використовувати. Приклад? Знайома ситуація, коли ви закуповуєтеся в супермаркеті, а дитина вимагає купити по смаколику з кожної полиці? Дуже легко вирішити проблему, даючи їй кишенькові гроші на солодощі з умовою, що вона може купити все, що хоче, але додатково їй вже ніхто нічого не купуватиме. Працює чудово – перевірено.

Поради Р. Лібера допоможуть у вихованні щедрих, нерозбалуваних і незациклених на грошах дітей.

Видавництво «Наш Формат» створило відмінну тверду обкладинку, яка чудово доповнює інформацію, що викладена в самому творі.

Книга є у відділі абонемента.
Фото взяті з мережі «Інтернет».

Архів 2023
Архів 2022

Архів 2021