Київській Опері на Подолі вже 36 років!

Тетяна АСАДЧЕВА

З 1 по 3 лютого 1985 року в Києві відбулися прем’єрні вистави, якими ознаменувалося офіційне відкриття першого та єдиного в Україні Державного Дитячого музичного театру, відомого киянам також як Київський театр опери та балету для дітей та юнацтва…

У перші роки діяльності визначилися творчі орієнтири нового театру на твори української та світової класики, написані для дитячої аудиторії різного віку, а також прем’єри сучасних композиторів.

До 1998 року театр не мав власного приміщення, працюючи на різних творчих майданчиках столиці, серед яких були міські палаци культури та Велика Зала консерваторії. На початку 90-х переважна більшість вистав проходила у приміщенні Дипломатичної академії на Великій Житомирській, 2.

Згодом молодий колектив одержав у користування відому пам’ятку архітектури епохи конструктивізму — будівлю колишнього Будинку культури «Харчовик», збудовану у 1931-1933 роках для промислової профспілки за проєктом відомого архітектора Миколи Шехоніна, яка стала символом Київського театру опери та балету для дітей та юнацтва.

Засновниками колективу стали відомий музикант та диригент Євген Дущенко (1925-2011) та головний хормейстер Михайло Кречко (1925-1996). Директором був призначений Іван Васильович Дорошенко.

Упродовж перших двох років роботи творчий колектив театру поповнився молодими талановитими акторами та виконавцями. Відбір творчих кадрів відбувався за результатами конкурсних переглядів, у яких взяли участь понад 500 виконавців…

До колективу увійшли і недавні випускники консерваторій та хореографічних училищ країни, і досвідчені майстри…

З 1985 до 2006 року головним режисером театру стає видатний український митець-шістдесятник Микола Іванович Мерзлікін (1936-2006)…

За роки своє творчої діяльності він здійснив ряд постановок відомих опер…

У 1985 р., майже одночасно з Мерзлікіним, у театрі починає працювати обдарована випускниця Київського художнього інституту Людмила Нагорна, для якої «Золоторогий олень» став першою самостійною роботою. Ця відома майстриня була головним художником колективу до 2019 року, здійснивши сценічне оформлення понад 40 вистав та концертів.

20 червня 2002 року Київський державний музичний театр для дітей та юнацтва відзначив своє 20-річчя. За видатні заслуги у розвитку мистецтва та з нагоди ювілею йому було надано статус Академічного.

Всього ж за роки існування колектив здійснив понад 200 постановок, і понад 40 вистав театром поставлено вперше…

У 2019 році Київський театр для дітей та юнацтва розпочав нову сторінку історії: здійснивши ребрендинг: театр одержав нову назву — Київська Опера. Змінилися і репертуарні орієнтири колективу: окрім вистав для дітей, афішу театру складають сучасні постановки класичних та модернових опер, балетів, мюзиклів та вистав для родинного перегляду.

Серед успішних прем’єр останніх років — постановка комічної опери «Viva la mamma (Нехай живе мама!) Г. Доніцетті, опера «Весілля Фігаро» В.А. Моцарта у модерному прочитанні, сучасний балет «Легенда про вічне кохання» на музику Ф. Шуберта і неокласична постановка «Лускунчика» П. Чайковського…

На сьогодні Київська Опера є унікальним творчим колективом, де класичні театральні традиції поєднуються з цікавими творчими експериментами та новими тенденціями розвитку театрального мистецтва в Україні та в світі.

Детальніше за посиланнямhttps://vechirniy.kyiv.ua/news/49132/

Шановні користувачі!

Пропонуємо вам джерела із зазначеної тематики, що знаходяться у читальній залі відділу краєзнавчої літератури та бібліографії:

Дегтярьов, М. Театр-саркофаг – “Чорнобиль київського Монмартру”? / Михайло Дегтярьов //  Образотворче мистецтво. – 2017. – № 2. – С. 46-48 : іл.

Комаров, М. Феномен нового театру на Андріївському узвозі Києва (аналітичний есей) / Михайло Комаров //  Образотворче мистецтво. – 2017. – № 2. – С. 49 : іл.

Кужельний, О. Масаж аури : Театр на Подолі – театр-команда / Олексій Кужельний //  День. – 2019. – 8-9 травня (№ 79-80). – С. 29 : фото.

Кужельний, О. Підйом на спуску : Театр на Подолі нарешті отримав сертифікат про готовність нової будівлі до експлуатації / Олексій Кужельний //  День. – 2017. – 5 жовт. (№ 177). – С. 11 : фото.

Лиховид, І. Архітектурний фарс : київська влада “дослухалася до громади” і вирішила змінити вигляд Театру на Подолі. А численні забудови біля Софії Київської – ігноруються… / Інна Лиховид //  День. – 2017. – 14-15 квіт. (№ 66-67). – С. 18-19 : фото. 

Малахов, В. “Мене не цікавить театр вульгарної актуальності” : [інтерв’ю] / Віталій Малахов; розмовляла Надія Соколенко //  Український театр. – 2014. – № 4. – С. 24-27 : фот.