Чергова онлайн-лекція від мистецтвознавця Анатолія Горового була присвячена сюрреалізму в кінематографі. Розкрити тему йому допомагала кінолюбка Богдана Гайворонська, яка розказала про вплив сюрреалістів на сучасне кіновиробництво.
Неможливо говорити про сюрреалістів і не згадати Луїса Бунюеля – друга Сальвадора Далі, який першим задекларував основні принципи сюрреалістичного кіно, знявши “Андалузького пса”. У цій короткій стрічці немає очевидного сюжету, події нереальні та схожі на сон – саме цього й намагався досягти режисер.
В подальшому розвитку цей напрямок змінювався та набував сюжетності. У стрічках таких відомих режисерів як Фредеріко Феліні та Девід Лінч уже присутня фабула.
Головна задача сюрреалізму – демонструвати життя як сон, шокувати, епатувати, змішувати реальність із вигадкою.
Методи сюрреалістів органічно вплелися в практику сучасного популярного кінематографа, допомагаючи передавати глядачам картини потойбічного світу, сни, психічні стани, ігри підсвідомості.
Сьогодні ці методи можна часто зустріти в жахах, містиці, трилерах, хоча вони присутні й у любовному кіно, детективах, пригодницьких стрічках.
А чому ж ми згадали в афіші про фільм “Дзвінок”? Це американський фільм жахів, який вийшов у 2002 році, і звісно, на ньому не зупиняється історія жанру. Але це один з найвідоміших у світі фільмів, у якому використані класичні сюрреалістичні мотиви, закладені в “касеті-вбивці”. Вона виходить за межі розуміння, моторошна та в дечому жорстока – все, як люблять сюрреалісти.
Дивіться прямий етер у записі, щоб дізнатися більше про сюрреалізм у кіно і подивитися уривки з фільмів, знятих за його канонами.