21 травня юрист Сергій Бреус провів у прямому етері лекцію “Доступність для громадян державних електронних реєстрів як критерій ефективності та прозорості діяльності Уряду України”. Цей захід організовано у співпраці з бібліотекою до Тижня Відкритого Уряду. Спікер є кандидатом юридичних наук, директором Правобережного київського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги. Сергій Бреус разом з бібліотекою започаткували проєкт “Правова допомога онлайн”.
Метою заходу було підвищення обізнаності громадян у сфері доступу до державних електронних реєстрів. Сергій Бреус висвітлив питання щодо особливостей функціонування Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Єдиного реєстру боржників та електронного кабінету Пенсійного фонду України: переліку інформації, що міститься в даних реєстрах, особливостей доступу та практичного використання отриманої інформації, а також механізмів поновлення (виправлення) недостовірної інформації.
Протягом прямого етеру за допомогою демонстрації екрану спікер послідовно вказував на алгоритм користування електронними реєстрами, пояснив аудиторії, як отримати електронний підпис. Сергій Бреус наголосив, що такі запровадження в юридичному полі потрібні громадянам України у вирішенні різних майнових питань. Такі реформи покликані цифровізувати пріоритетні сфери державного регулювання: соціальний захист, судова, податкова, охорона здоров’я, державна реєстрація та нотаріат, земельні відносини, підприємництво.
Важливо, що громадяни України отримають можливість перевірити наявну інформацію про себе із п’яти державних реєстрів. Для цього на порталі Дія необхідно зареєструватися у власному Кабінеті громадянина. Таким чином кожен охочий отримає доступ до інформації винятково про себе та неконфіденційну інформацію про іншого громадянина (власність і т.п.). Також протягом 5 років Пенсійний фонд України оцифровує інформацію, якою володіє. Тому незабаром електронні трудові книги замінять паперові.
Аби розширити свої знання у цій темі, перегляньте відеозапис лекції.