У прямому етері 26 серпня відбулася лекція Анатолія Горового, художника та письменника, про втілення художнього авангарду в народному мистецтві. Розповідь спікера супроводжувалася відеорядом робіт майстрів.
В Україні співдружність художників-авангардистів і народних митців вийшла на нові обрії та якісно новий рівень. Чутливість до магістральних стильових напрямів у поєднанні зі свідомим намаганням вписати себе в загальноєвропейський контекст призвели до включення в сучасність народного мистецтва, інтеграції його у світовому контексті. Увага авангардистів до народної селянської творчості була програмною і сприяла інтенсивнішому оновленню пластичної мови, демократичній спрямованості, формувала специфічну мову супрематизму, його «лексику», а також мала вплив на творчість таких видатних народних майстрів, як Ганна Собачко, Параска Власенко, Євмен Пшеченко, Василь Довгошия. Згодом ці пошуки несподівано проявлять себе у творчості геніальної художньої примітивістки Марії Примаченко.
Однією з характерних особливостей художнього напряму була «міфологізація» (переосмислення сюжетів, вторгнення світу фантазій), яка виходила за межі буденності, що спостерігається у вишитих роботах Євгенії Прибильської та Ганни Собачко. Ганна Собачко виступає як сміливий новатор – її композиції «Тривога» (1916), «Червоний травень» (1917) насичені стрімкою ритмікою, напруженістю кольору, побудованого на контрастах синього, брунатного, червоного. У композиціях завжди є нібито центр, вузол, з якого починається вихор кольору й орнаментальних фігур. Ганна Собачко створює рух по колу – це підкреслює безперервність, особливу силу пружини, що несе заряд космічної енергії.
Долучайтеся до перегляду відеозапису прямої трансляції.