Липень

28.07.2022

«Я – за розмови, які наближаються до рівня написання текстів. Бо варті витраченого часу лише ті розмови, які бодай на йоту наближають співрозмовників до істини» – Євгенія Кононенко.

Кононенко, Є. Слово свого роду :  [есеї] / Євгенія Кононенко. – Львів : [Видавництво Анетти Антоненко], [2019]. – 144 с.

Євгенія Кононенко – сучасна авторка близько чотирьох десятків книжок, оригінальних і перекладних, відома українська письменниця, есеїстка, лавреатка національних премій як за переклади, так і за оригінальні твори, перекладачка з французької, англійської, чеської мов. Твори Євгенії Кононенко перекладалися багатьма європейскими мовами і включалися до антологій української літератури. В 2019 році книга есеїв «Слово свого роду» номінувалася на Національну премію ім Т.Шевченка.

Збірка «Слово свого роду» – це колекція автобіографічних есеїв, де відверто проговорюються складні стосунки матері і доньки, сімейний російсько-український спадок, історія роду, явні і приховані образи сучасної української жінки – радше, есе на родинну тему : стосунки авторки з власним минулим. Її родичі були не всі видатними особами, але для пані Євгенії набагато важливіше було те, який вплив вони мали на її становлення. Авторка звикла завжди докопуватися до істини у всіх питаннях – її оповіді глибокі і психологічно виважені. Це своєрідний метатекст про свій рід, слова своїх найрідніших, які з дитинства запали в серце. Після кожної глави вдало розміщені світлини родичів письменниці, що і утворюють її рід. В окремих есеях порушується тема міжетнічних стосунків, національної самоідентифікації, використання у побуті рідної материнської мови. Відверто сказано про роль і місце сучасної жінки в сімейних стосунках, у щоденному побуті, бізнесі, політиці, волонтерстві. Кожна оповідь має своє безпосереднє неповторне забарвлення. «Твори її відрізняються легкістю та розкутістю письма, динамікою розгортання сюжету та внутрішнім аристократизмом», – відзначила Вікторія Христо.

Тож читаймо твори Євгенії Кононенко, а їх чимало у нашому відділі абонемента. Фото взяті з мережі «Інтернет».

21.07.2022

Відверто кажучи, не кожному з нас пощастило займатися улюбленою справою так, щоб віддаватися їй сповна, щоденно набувати новочасних  знань та сталевої емоційної витримки. А Ричарду Шеперду випало щастя бути на своєму місці, займатися дорогоцінною справою, яка настільки захоплює його уяву, що свою роботу він любить понад усе – про це свідчить книга його нотаток «Неприродні випадки. Нотатки судмедексперта в 34 розтинах».

Шеперд, Р. Неприродні випадки. Нотатки судмедексперта в 34 розтинах / Ричард Шеперд ; – Київ : BookCheff : [Форс Україна], 2020. – 448 с.

Ричард Шеперд – провідний судово медичний експерт Великої Британії. За 40 років практики має десятки тисяч розтинів, бере активну участь в найгучніших справах світу про вбивства та розслідуванні масових смертей. Його книга «Неприродні випадки. Нотатки судмедексперта в 34 розтинах» про людину, яка знайшла своє призначення і зробила все можливе, щоб реалізувати свої здібності, і ґрунтується вона на реальних подіях і гучних справах, містить підтверджені і перевірені факти. Автор описує свій досвід і найцікавіші випадки, що траплялись з ним за його довгу і насичену кар’єру. Розтин для автора – це не просто препарування людської плоті, це щось більш особисте і інтимне. З величезною повагою лікар Шеперд відноситься до кожного померлого, чи то був злочинець, чи  злощасна жертва, чи знакова постать. На всіх абсолютно чекав однаковісінький фінал – всі потім опинялись у нього на столі. Автор правдомовно розповідає про розтин принцеси Діани і причини її смерті, про теракт 11 вересня 2001 року в Нью-Йорку і про багато інших подій. Вражаюче описані анатомічні особливості розтину – стає зрозуміло, від чого саме настала смерть. Ця книга цікава не тільки причетним до медицини людям, а й тим, хто любить читати оригінальні психологічні трилери. «Робота зі смертю навчила мене, що та може прийти неочікувано, і тому я навчився насолоджуватися всім, що давало мені життя», – резюмує Ричард Шеперд.

Сподіваємось, що ви для себе теж дещо зможете відкрити в цих чесних і щирих нотатках. Фото взяті з мережі «Інтернет».

07.07.2022

Мабуть не знайдеться серед нас тих, хто не залюблений в місто Лева і не сумує за його дивними вуличками і тою чарівною атмосферою, яка там панує. Сьогодні маємо нагоду прогулятися цим самим містом в Галіції, до якого прямує експрес Богдана Коломійчука.

Коломійчук, Б. (Богдан) Експрес до Галіції : [роман] / Богдан Коломійчук. – Львів : Видавництво Старого Лева,  2021. – 348 с.

Богдан Коломійчук – сучасний український письменник, лавреат Міжнародного літературного конкурсу «Коронація слова». Його книги – це історичні авантюрні детективи із захопливим динамічним сюжетом, пройняті авторською любов’ю з доволі харизматичними персонажами. Новий роман «Експрес до Галіції» має доволі закручений сюжет з переплетенням міст, країн, світів – криміналу, політики, розвідок і контррозвідок, незміряних грошей. Головний герой роману – комісар Адам Вістович – улюбленець жінок, принциповий, рішучий, завжди  готовий йти до кінця заради відновлення правди, якою б вона не була. За збігом обставин він втягується у вир шпигунських таємниць і, як людина великого розуму і рішучості, береться до справи викрити усіх змовників, розкодувати усі шифри і отримати відповіді на всі питання. Йому приходиться мобілізувати всі свої знання і неабияку інтуїцію, щоб не тільки розплутати павутиння зловісних злочинів, а й вийти з цього кримінального клубка цілим і майже неушкодженим. Дуже цікаво спостерігати не тільки за роздумами комісара, ходом його думок, висновками і відповідними діями, а й за розвитком історичних подій, які розгортаються у дуже непростий і доленосний час для багатьох країн. Вже знаючи фінал політичний, нестерпно хочеться побачити авторський сценарій шляху низки європейських країн до Першої світової війни. Але ще більше захоплює детективна лінія, до останньої сторінки якої ми будемо робити припущення.

Книга захопить вас з першої сторінки і триматиме в напрузі аж до останньої, тож поспішайте взяти її у нас на абонементі.

Фото взяті з мережі «Інтернет».