Яка складова інтелекту важливіша? Емоційна чи раціональна? Кваліфіковану відповідь на це питання у прямому етері 7 вересня дала психолог, тренер, коуч Злата Біневич.
Учені постійно ставлять запитання: що дозволяє людині бути успішною? Довгий час вважалося, що ключовий фактор – це високий інтелект, усім відомий як IQ. Чи всі люди, яких ми вважали успішними, були аж такі розумні, вирішували тригонометричні задачки, знали всі теореми або мали пам’ять із надвеликим обсягом? Ні, багато успішних людей лише вміли спілкуватися з іншими, знаходити правильних утілювачів своїх ідей або виїжджали на одній харизмі та мотивації. Схоже, саме тому до наукового вжитку ввійшло поняття емоційного інтелекту – EQ.
Злата Біневич пояснила аудиторії, що у світі, де править комунікація, налагодження зв’язків, відіграє важливу роль пошук консенсусів та компромісів, недооцінювати емоційний інтелект не можна. Цей вид інтелекту є абсолютно корисним для керівників організацій і топ-менеджерів. Адже оцінити мікроклімат у колективі зможе лише той очільник, який добре розуміється на причинах та наслідках як власних емоцій, так і емоцій підлеглих. Високий рівень емоційного інтелекту дозволяє керівникові управляти людьми успішніше – він допомагає будь-якій людині рухатися в бік власного благополуччя. Звісно, людина мусить брати до уваги також свої знання, уміння, навички.
Сама ідея емоційного інтелекту щільно засіла в головах людей після виходу науково-популярної книги «Емоційний інтелект: чому він значить більше, ніж IQ», автором якої є американський психолог Деніел Гоулман. Як зазначає дослідник, ЕІ – це здатність сприймати, контролювати, оцінювати, генерувати емоції та сприяти емоційному й інтелектуальному зростанню. Ґоулман вважає, що ЕІ складається з п’ятьох ключових компонентів:
- Самосвідомість
- Саморегуляція
- Мотивація
- Емпатія
- Соціальні навички
Як розвинути в собі емоційний інтелект, аби він приніс нам користь? Усі деталі у відеозаписі лекції.