Мистецька лекція “Виставка на паркані. Андеґраунд Одеси”

За хронологією подій Одеса є містом, у якому вперше на території Радянського Союзу відбулася нелегальна “Парканна виставка”. Публічна діяльність організаторів стала свідченням їхнього нонконформізму в середовищі радянського способу мислення. Ця відкрита акція одеського андеґраунду відбулася у 1967 році і тривала лише три години, поки міліція не розігнала художників та глядачів. Що означала ця подія для тогочасних одеситів-нонконформістів і українців загалом у прямому етері розповів художник і поет Анатолій Горовий. Онлайн-подію модерувала Богдана Гайворонська.

“Виставка на паркані” відбулася з безмовним викликом та претензією до режиму влади. Митці Станіслав Сичов і Валентин Хрущ повісили свої полотна на будівельній огорожі біля оперного театру. У галереї митцям виставлятися свої роботи не дозволяли. Пізніше через сім років у Москві схожу експозицію просто неба ліквідували бульдозерами.

“Парканна виставка” у 1967 році отримала назву, написану крейдою на будівельній дошці – “Сичик+Хрущик”. Відтоді творча діяльність Сичова тісно пов’язана з усім, що могло носити гриф «неофіційне». В Одесі він входив до гурту молодих художників (Людмила Ястреб, Олександр і Маргарита Ануфрієви, Валерій Басанець, Віктор Маринюк, Володимир Стрельніков, Валентин Хрущ, Борис Нудьга), які протиставили своє мистецтво прийнятому «офіціозу».

Два митці, Сичов і Хрущ, презентували на будівельному паркані біля Одеського оперного театру два десятки полотен. Виявилося, що цього було достатньо, щоб потрапити в історію, адже саме від цієї акції ознаменувалася віха, від якої ведеться відлік естетичного спротиву “офіційному” мистецтву соцреалізму. Так художники творили історію одеського андеґраунду.

Фотографії полотен з “Виставки на паркані” Ви можете побачити у записі трансляції. А у коментарях під відео поділитися особистими враженнями.