Виховання з любов’ю

10.09.2024

 Книги відіграють неабияку роль в становленні людини навіть сьогодні, коли більшість потрібної інформації є у відкритому доступі. Що раніше ми починаємо читати, то швидше формуються кругозір та світогляд, чи не так? Особливо важливо споживати правильний та якісний контент у підлітковому віці, коли вже не дитина, але ще й не доросла людина намагається віднайти відповіді на тисячі химерних запитань, знайти себе та своє покликання, сформуватися як особистість. Книга, яку ми сьогодні презентуємо, допоможе дівчинці-підлітку краще розуміти себе, давати раду емоціям, думкам, та мінливим настроям.

Ріверс, Л. Плекай свої почуття (і мисли позитивно) : книжка про емоції для дівчаток : [для дітей середнього шкільного віку] / Лорен Ріверс ; іл. Кейт Бреннан ; [пер. з англ. Дмитра Гапоненка]. – [Харків] : Ранок, [2024]. – 112 с. : іл., портр. ( Лайфхаки для підлітків).

Дівчина росте і змінюється. Але здається, що емоції ростуть швидше! Стрибки настрою просто шалені й часом просто збивають з ніг! Книга Лорен Ріверс містить багато дієвих порад і перевірених способів, як зберігати спокій та добре самопочуття. Для цього потрібно скористатися простими техніками дихання; практикувати усвідомленість; комфортно спілкуватися з іншими; виконувати вправи щодо догляду за собою. Авторка допомагає підліткам розібратися в стосунках, орієнтуватися в соціальних та емоційних змінах та вірить, що після прочитання книги підлітки краще пізнають себе і почнуть цінувати. Цей довідник налаштовує на позитивне мислення. Яскраві ілюстрації зроблять читання більш захопливим.

Книга є у відділі абонемента.

Фото взяті з мережі «Інтернет».

http://surl.li/tikny

12.08.2024

Коломоєць, Ю. Незвичайні професії : [для дошкільного та молодшого шкільного віку] / Юлія Коломоєць, Алла Гутніченко. – Львів : Видавництво Старого Лева, 2019. – 79 с. : іл.

Всі професії на землі є надзвичайно важливими, але серед них є дивовижні і дуже цікаві.. Кожна з них по-своєму захоплива. Ким ти мрієш стати у майбутньому? У хлопчика Андрія – незвичайна родина. Кожен в сім’ї має свою улюблену роботу. Мама – флористка, тато – палеонтолог, сестра – обіймачка панд, дідусь – тітестер, а бабуся – сурдоперекладачка. Є в родині також склодув і повітроплавець, архітектор та піцайоло і кінолог, а сам хлопчик ще не вирішив, ким стане, коли виросте.

У цій книжці кожній професії присвячено по три розвороти: на одному розповідається про її особливості та зображено сферу діяльності, на другому йдеться про знаряддя, потрібні для роботи фахівцеві, а третя частина є зазвичай інтерактивною та інформативною.

Книга збагачує словниковий запас, розвиває мислення, уяву, зацікавленість до вивчення різних видів професій. Вона допоможе дитині знайти справу до душі та обрати саме той фаховий напрямок, уміння та навички якого вже відчутні. Книжка обов’язково сподобається дітям різного віку, а чудові ілюстрації лише допоможуть в цьому.
Книга є на абонементі.
Фото взяті з мережі «Інтернет».

22.07.2024

Статистично відомо, що кількість дітей з розладом аутичного спектру (РСА) зростає з кожним роком. Сьогодні аутизм сміливо можна назвати одним з найбільш «загадкових» психічних розладів в дитячому віці. Для всіх, кому небайдужа доля дітей з таким важким і маловивченим захворюванням, стане в нагоді ця книга.

Гілберт, К. Аутизм : медичний і педагогічний вплив : [пер. з англ.] / Гілберт Карл, Пітерс Тео. – Київ : СВАРОГ, 2023. – 200 с. : іл.

Автори книги мають багаторічний практичний досвід роботи з дітьми, які страждають на аутизм в Бельгії. Вони проводять численні навчальні семінари в різних країнах світу як для фахівців, так і для батьків. У світі страждають на це захворювання понад десятки мільйонів людей. Згідно з дослідженнями, аутизм зустрічається в 4-5 разів частіше у хлопчиків, ніж у дівчаток.

Важливо розуміти, що мозку дитини чи дорослого з аутизмом може бути важко опрацювати ту кількість і рівень сенсорного навантаження, що є звичним для більшості людей. Нетипова поведінка людей із РСА може викликати осуд зі сторони суспільства та нерозуміння, що з дитиною щось не так. Негнучкість або зацикленість за відсутності допомоги можуть призводити до істерик. Основна допомога та підтримка людей з аутизмом – це неосудливе ставлення до дитини або дорослого у всіх ситуаціях. Аутизм – це не хвороба, яку ми можемо вилікувати. Це, швидше, стан вразливості, який потребує чутливого ставлення до людини. Хоча форми подібних розладів варіюють від легких до важких, багато людей, хворих на цю недугу, виявляють виняткові здібності до музики чи інших видів мистецтв. Аутизм не є результатом поганого виховання. На відміну від усіх інших дітей з психофізичними порушеннями і без них, аутична дитина не йде назустріч іншій людині.

У першому розділі книги викладються сучасні концепції дитячого аутизму. Розкриваються головні психологічні механізми, що лежать в основі його проявів. Дітям з аутизмом не вистачає уяви, необхідної для адекватного спілкування та ігрової діяльності. Другий розділі містить матеріали з навчання та виховання цих дітей, основною умовою яких може бути тісна співпраця в роботі між медиками та педагогами. Третій розділ прсвячений освіті та керівництву хворих, які страждають на аутизм. Наводяться практичні приклади того, як зробити життя індивіда з аутизмом щасливішим. Детально розкривається, як необхідно будувати комунікацію з хворими, як сформувати в них навички самообслуговування, ведення домашнього господарства, поведінки на роботі, проведення вільного часу, професійні вміння та навички. Усі ці теми оснащені багатьма ілюстраціями, що допомагають читачеві практично освоїти дуже корисний для всіх вихователів і педагогів, які працюють з аутистами, матеріал.

Ця книжка буде корисною для педагогів, вихователів, психологів, дефектологів, батьків. Також вона адресована студентам, які готуються працювати у сфері спеціальної освіти.

Книга є в бібліотеці. Фото взяті з мережі «Інтернет».

01.06.2024

«Ким хочеш стати, як виростеш? Яку професію обереш?» – запитують батьки своїх дітей, вихователі – малечу в дитсадках, школярі пишуть твір на цю тему. Це питання було й залишається актуальним у всі часи, бо ж відображає суспільні настрої. Книга, яку сьогодні ми вам презентуємо, перенесе вас у світ наукових та технологічних досягнень майбутнього. Досить мріяти лише про професії футболіста чи балерини. Ця книжка розкриє дітям усі таємниці професій майбутнього!
Россі, С. Ловець пластику та інші професії майбутнього / Софія Россі, Карло Канепа ; пер. з англ. Ксенислави Крапки ; намал. Лука Полі. – Львів : Видавництво Старого Лева, 2021. – 73 с. : іл.
В книзі пропонується огляд незвичайних професій, які можуть стати у майбутньому реальністю завдяки науковим проривам. Технології та професії, які нині здаються вигадками наукової фантастики, колись будуть доступні кожному. Чому б вже зараз не почати мріяти? Уперед! В цій книзі ви відкриєте майбутнє, в основі якого – фізика та біологія, робототехніка та нейронаука. Це звучить дивовижно, та незабаром робота чоловіків і жінок, які є головними героями цих історій, стане частиною нашого повсякденного життя. ​
Автори в книзі розповідають про фантастичні можливості, які на нас чекають: від ловців пластику, які допомагають рятувати океани від забруднення, до кравчих ДНК, які здатні вирізати і лагодити геноми, уражені захворюванням. Крім того, зміст книги зачаровує ідеєю клонувальника вимерлих видів, який намагається відновити їхні популяції та зберегти їх від небуття. Інноваційні професії, що народжуються, стають мостами між потужностями технологій та екології, відкриваючи двері до нових можливостей. Знавці екосистем та сортувальники відходів стають лікарями для нашої землі, впроваджуючи інноваційні методи та технології у процеси переробки. Інженери-винахідники перетворюють сміттєві пляшки на будівельні матеріали, а дизайнери створюють шедеври зі старих речей.
Читаючи про нові захопливі професії, ви дізнаєтеся про найсучасніші наукові дослідження і відкриття. Помандруйте у майбутнє в товаристві науковців із низки сфер: від фізики до біології, від економіки до екології.
Книга є в бібліотеці.
Фото взяті з мережі «Інтернет»

27.05.2024

Творчі здібності властиві кожній дитині – потрібно лише зуміти їх розкрити і розвинути. Є різні таланти – від великих і яскравих до скромних і менш помітних. Але талановитими є всі без винятку, обдаровані всі до одного. Різниця лише в масштабах обдарованості і тій галузі, в якій цей дар проявляється. А ще, мабуть, різниця у тому, що одному пощастило зустріти мудрого наставника, який вірить у його сили, прочитати хорошу книжку, повірити в себе, отримати потрібну підтримку оточуючих, а іншому такої можливості не випало. І хтось стає талановитою людиною, незамінним фахівцем, обдарованим творцем, а інший зачах, відійшов «у тінь».

Ви хочете виховати творчу обдаровану та практичну людину одночасно? Книга, яку ми пропонуємо сьогодні вашій увазі, допоможе вашій дитині розвинути інтелект, творчість, підприємливість, виховати в ній якості творця.

Губенко, О. В. Як виховати генія, або Інвестиція у Вашу дитину : для дітей від 5 до 16 років : посібник для батьків, дітей, педагогів, психологів / Олександр Губенко. – Вид. 2-ге, перероб. і доп. – Київ : Самміт-Книга, 2016. – 136 с. : іл., портр.

Найкраща інвестиція для батьків – це інвестиція у розвиток власних дітей! Коли ми навчаємо, виховуємо та займаємося розвитком своїх дітей, то ми вкладаємо в них душу, власний час і моральні зусилля. Цей людський потенціал людини, закладений у дитинстві, стає запорукою успіху в житті. Справжні батьки нічого не жаліють для розвитку дитини. Це найкраще вкладення капіталу і для дітей, і для їхніх батьків, яке з часом принесе молодій людині величезні здобутки – професію, добробут, кар’єрне зростання, життєві досягнення.

Це принципово новий посібник з розвитку мислення, інтелектуальної креативності та фінансових здібностей дітей різного віку. Він містить завдання й рекомендації, що розраховані на всі вікові періоди – від підготовки до школи до юнацького віку, і в цьому його унікальна особливість. До того ж, він вчить як створювати нові ідеї і як заробляти на них гроші. І в цьому він також унікальний. Одним словом, ця розвивальна й захоплююча сімейна книга – справжній родинний капітал, який буде приносити прибуток й дивіденди ще й багато років. Вона допоможе повірити в дитину, допомогти їй розквітнути і розвинути свій дар.

Посібник може бути використаний у роботі батьками та їх дітьми, а також фахівцями-педагогами, психологами, вихователями та гувернерами.

Книга є у відділі абонемента.
Фото взяті з мережі «Інтернет».

22.04.2024

Сьогодні хочемо торкнутися цікавої та актуальної теми. Чи стикалися ви колись з проявами гніву у ваших дітей? Ми намагаємось зрозуміти, чому родини в нашому суспільстві розучилися дивитися в майбутнє з оптимізмом, і це викликає у нас почуття розгубленості. Відповіді черпаємо з книги відомого психолога-практика.

Максименко, Д. С. Як справлятися з гнівом дитини : практична психологія / Д. С. Максименко. – Київ : Центр учбової літератури, 2021. – 175 с.

Джерелом більшості проблем, які виникають у нашому суспільстві, є незрілі способи вираження гніву. Чому це так? Тому що навичкам правильного поводження з гнівом треба вчити. Вони не приходять самі по собі. Трагедія полягає в тому, що в наш час це рідко робиться. Гнів – це почуття, яке люди погано розуміють. Чому ми відчуваємо його, як ми його виражаємо, чи можна по-іншому, не так, як ми це робимо зараз, справлятися з негараздами? Якщо ми, батьки, не будемо знати, що таке гнів і які прийнятні способи його вираження, то не зможемо навчити своїх дітей правильному поводженню в критичних ситуаціях. Щоб виховувати своїх дітей, батькам необхідно пізнати себе.

Два найбільших дарунки, що ви можете дати вашим дітям, – це любити їх безумовною любов’ю і навчити зрілих способів поводження з гнівом. Ви хочете виховати у своїх дітей повагу до інших людей? Виходить, вони мають навчитися правильно поводитися при виникненні конфлікту як у ранньому віці, так і в дорослому житті, коли проблеми і делікатні питання доведеться вирішувати самостійно. Правильне виховання – єдиний спосіб допомогти дитині контролювати свій гнів. Людина, що виступає проти авторитету, зазнає спокуси брехати і порушувати обіцянки, а після цього виправдовувати своє негативне поводження.

В книзі розглядаються  деякі суттєві характеристики гніву, а також способи його вираження, властиві нам самим. Також розповідається про різні етапи життя наших дітей і про форми вираження гніву на кожному етапі.

Книга є в бібліотеці.
Фото взяті з мережі «Інтернет».

15.04.2024

А ви знали, що оволодіння мовою – здатність для людини вроджена? Але для формування повноцінної мови дитини необхідне сприятливе мовне середовище. Мова дитини розвивається краще, коли батьки з нею багато розмовляють і спілкуються. Для деяких дітей цього досить, але зустрічаються діти, які потребують спеціального стимулювання мовного розвитку. Без нього їх мова розвивається нерівномірно, а часто – їз серйозними відхиленнями. Це може привести до відставання в інтелектуальному розвитку.

Максименко, Д.С. Як правильно вчити дитину розмовляти. Стимулювання розвитку мовлення дітей. Попередження та корегування мовленнєвих порушень.  Постановка мовлення у немовленнєвих дітей : практична психологія / Д. С. Максименко. – Київ : Центр учбової літератури, 2022. – 198 с.

В книзі, яку ми пропонуємо вашій увазі, даються конкретні рекомендації з приводу того, як правильно направляти розвиток мовлення дітей для попередження мовленнєвих порушень та виправлення затримки мовленнєвого розвитку.

На наш погляд книга корисна як батькам, так і  вихователям, логопедам та дитячим психологам – в ній наведено розвиток мовлення дітей, починаючи від народження, розкриваються різні відхилення від норм в мовленні дітей та шляхи їх подолання. Також описується робота з дітьми при «свіжому» заїканні, розглядається проблема аутизму і наводиться методика корегування алалії.

Відмінна риса цього видання у тому, що описуванні в ньому способи розвитку мови базуються на спеціальних логопедичних методиках. У книзі приводиться система занять, спрямована на послідовне і планомірне формування конкретних мовних навичок і можливостей. Даються практичні вправи і необхідний мовний матеріал. Описується, як ефективно стимулювати мовний розвиток дитини, щоб це не призвело до негативних наслідків.

За допомогою цього посібника ви професійно допоможете дитині оволодіти мовою і справитися з деякими уже виниклими порушеннями.

Книга є в бібліотеці.
Фото взяті з мережі «Інтернет».

08.04.2024

Якщо ваша дитина дуже активна та неуважна, її непосидючість переходить межі, ви не можете її заспокоїти ні вдома, ні в садочку, ні в гостях – цілком ймовірно, що йдеться про гіперактивність і синдром дефіциту уваги. В книгах, які ми пропонуємо вашій увазі, розповідається  про причини і прояви гіперактивності, про сучасні методи та технології корекції поведінкових порушень.

П’єтро, М. Розійдіться, я йду! Гіперактивна дитина : практичні рекомендації для дітей, батьків і педагогів : [пер. з італ.] / Маріо ді П’єтро і Моніка Дакомо ; іл. Софії Синьйоретто. – Харків : Ранок : [ВГ “Кенгуру”], [2019]. – 96 с. : іл., портр.

Сухіна, І. В. Маленькі непосиди. Гіперактивні діти / [сучасні методики, практичні поради, дієві рекомендації] | І.В. Сухіна. – Харків : Ранок : [ВГ “Кенгуру”], [2020]. – 31 с.: іл.

Визначити, чи насправді дитина є гіперактивною і має синдром дефіциту уваги, може лише спеціаліст. Звернення до психолога або невролога – це важливий прояв батьківської турботи, адже правильна оцінка ситуації і вчасно надана допомога убезпечать малюка в подальшому від дуже ймовірних проблем у колективі та складнощів у навчанні.

Комплекс корекційних заходів варто розпочинати якомога раніше. І хоча структуру центральної нервової системи змінити неможливо, берегти дитину від перевтоми, підвищувати її уважність і розвивати здатність до самоконтролю цілком реально.

В книгах надана вичерпна інформація про те, що являє собою гіперактивність та дефіцит уваги. Практичні поради спеціалістів допоможуть подолати негаразди, пов’язані з такою особливістю дитини. Батьки знайдуть в книгах  відповіді на багато важливих запитань, а педагоги зможуть  правильно спланувати та організувати свою роботу. И все це для того, щоб допомогти дитині побороти перепони та почуватися краще вдома і в школі.

Книги є в бібліотеці.
Фото взяті з мережі «Інтернет».

18.03.2024

Діти бувають різні. Кожна дитина особлива і, мабуть, більшість з дітлахів у майбутньому стануть добрими. Однак багато людей мають заздалегідь визначену загальну думку про добро чи зло дітей. Вони «янголятка» або «маленькі тирани»; вони плачуть від болю або прикидаються; вони невинні істоти або відверті брехуни; вони потребують нас або маніпулюють нами? Від цієї попередньої концепції залежить те, як ми сприймаємо власних дітей – друзями чи ворогами.

Книга лікаря-педіатра Карлоса Гонсалеса не шукає «золоту середину», а займає чітку позицію. Основа книги в тому, що діти по суті добрі, що їхні емоційні потреби важливі і що батьки зобов’язані їх любити, поважати та приділяти їм увагу.

Гонсалес, К. Цілуйте мене міцно. Як виховувати дітей з любов’ю / Карлос Гонсалес ; [пер. з ісп. Наталії Костенко]. – Дніпро : Смакі, 2023. – 235 с. : портр.

Автор книги, батько трьох дітей, опонує так званим фахівцям, які знають, як виховувати дітей, домагаючись від них хорошої поведінки. Автор показує, що наша мета як батьків полягає не в тому, щоби привчити дітей до ідеальної дисципліни і прищепити їм низку корисних навичок, а в тому, щоб задовольнити їхню природну потребу в прив’язаності, в емоційному і фізичному контакті.

У книзі детально розглядаються питання, які часто турбують молодих батьків: чому малюки просяться на руки, чому вони не люблять спати одні, чи потрібно хвалити і карати дітей, чи варто віддавати дитину в дитячий садок, що таке соціалізація і багато інших.

За відгуками читачів це – одна з кращих книг про те, як виховувати дітей. Водночас не варто чекати від автора готових рецептів, він віддає перевагу роздумам і спостереженням. Багато речей, які здавалися такими очевидними, зображені Гонсалесом ніби з іншого боку.

Книга написана простою і легкою мовою, вона є у відділі абонемента,
Фото взяті з мережі «Інтернет».

26.02.2024

Їх називають «дітьми дощу»… Вони ростуть поруч із нами – незвичайні діти, діти-аутисти. Для них не існує норм і правил, звичних для нас, вони грають з предметами не так, як більшість, а навпаки, радіють іншому. Їм незрозуміло і нецікаво те, що роблять звичайні дівчатка та хлопчики. У них свій, закритий для сторонніх світ, але їм дуже потрібна наша допомога, підтримка і розуміння.

Автори книг, які ми сьогодні пропонуємо вашій увазі, діляться своїм досвідом з батьками особливих дітей. Мета книг – допомогти людям зрозуміти й усвідомлено обрати терапію, що стане найкращою в даному конкретному випадку. Сподіваємось, що інформація  допоможе і подарує надію.

Вікарі, С. У нас дитина з аутизмом. Допомога сім’ям із дітьми з аутизмом : практичні рекомендації для педагогів та батьків : [пер. з італ.] / Стефано Вікарі. – Харків : Ранок : [ВГ “Кенгуру”], [2019]. – 112 с. : іл., портр

Стефанська, Л. В. [Аутизм – відчай та надії] / [Людмила Стефанська]. – [Київ] : [Printto], [2020]. – 87 с. : іл.

Шрамм, Р. Дитячий аутизм і АВА-терапія, що ґрунтується на методах прикладного аналізу поведінки : [пер. з англ.] / Роберт Шрамм. – Київ : Центр учбової літератури, 2019. – 140 с.

Почувши діагноз «аутизм», батьки переживають біль, недовіру, гнів, страх, невпевненість тощо. Їх охоплює справжній потік емоцій. Біль може бути настільки вбивчий, що процес прийняття діагнозу можна порівняти з жалобою. Тепер доведеться виробити стратегію на майбутнє, що конче відрізняється від очікуваного. Фактично після встановлення діагнозу вся енергія батьків спрямовується на дитину, на її розвиток, на пошуки найбільш ефективних методів лікування і на створення для неї найкращого життя. Особисте життя кожного з батьків відходить на другий план. Часу завжди обмаль, безліч справ, з якими ніхто не може допомогти, і ви постійно розриваєтесь між школою, реабілітаційним центром і побутом. Підтримка з боку родичів і їх вміння вислухати сприяє благополуччю батьків. Знаходження розуміння з боку людей, які мають такі самі проблеми, дуже допомагає і полегшує відчуття ізоляції і нерозуміння з боку оточення, що зазвичай характерно для батьків дітей з аутизмом. Такі діти часто наражаються на дискримінацію, вони можуть бути несправедливо обділені увагою як у сфері медичного обслуговування, так і в сфері освіти, в можливостях брати участь в житті місцевих громад. Тому їм дуже потрібна наша підтримка і розуміння. Аутизм неможливо вилікувати, проте з часом можна адаптувати таку людину до соціального життя.

Автори стверджують, що аутизм – це не вирок і дають слушні поради і, головне, – надію на те, що деякі з порушень можна скоригувати, покращити поведінку дитини й адаптувати її до соціуму. Дитина з аутизмом завдяки належній терапії із часом зможе нормально взаємодіяти з іншими людьми, здобути освіту, працювати і створити сім’ю. Ці книги допоможуть не заблукати в морі різних теорій, програм і методів, які сьогодні пропонує сучасна наука.

Книга Роберта Шрамма – практично перший посібник українською мовою з прикладного аналізу поведінки. Призначений для батьків, він написаний простою і зрозумілою мовою. У книзі не просто пропонуються прийоми, за допомогою яких можна навчити новим навичкам або позбутися небажаної поведінки – книга вчить розуміти дитину. Адже тільки зрозумівши, можна допомогти.

В книзі відомого італійського спеціаліста Вакарі, науковця і практика, використовується досвід лікарні в Римі. Автор намагається пояснити природу розладів аутистичного спектра. А Людмила Стефанська в своїй книзі описує всю правду життя мами з аутичною дитиною.

Допомога дітям з розладами спектру аутизму – це довготривалий процес. Сподіваємось, що запропоновані нами матеріали будуть корисними для  батьків, вчителів і вихователів.

Книги є у бібліотеці.
Фото взяті з мережі «Інтернет».

12.02.24

Як тільки дитина навчиться складати слова в питання, вона починає спантеличувати батьків все сильніше з кожним днем. Це природно, адже батьки – найбільш вичерпне джерело інформації про навколишній світ. Але деякі дитячі питання викликають справжню розгубленість у дорослих. Оскар Бреніф’є, всесвітньо відомий філософ і педагог, в своїх книгах пропонує батькам не давати дітям готові відповіді, а змалечку розвивати в них здатність думати, аналізувати та знаходити відповіді самостійно.

Бреніф’є, О. Хто я? : [переклад] / Оскар Бреніф’є ; іл. Орельєна Деба. – Київ : [ВД “Маміно”] : ДУХ І ЛІТЕРА, [2017]. – 95 с. : іл. – ( Мистецтво мислити).

Бреніф’є, О. Що добре, а що погано? : [переклад] / Оскар Бреніф’є ; іл. Клемана Дево. Київ : [ВД “Маміно”] : ДУХ І ЛІТЕРА, [2017]. – 95 с. : іл. – ( Мистецтво мислити).

Бреніф’є, О. Що таке почуття? : [переклад] / Оскар Бреніф’є ; іл. Сержа Блоха. Київ : [ВД “Маміно”] : ДУХ І ЛІТЕРА, [2017]. – 95 с. : іл. – ( Мистецтво мислити).

Бреніф’є, О. Що таке щастя? : [переклад] / Оскар Бреніф’є ; іл. Катрін Мьорісс. Київ : [ВД “Маміно”] : ДУХ І ЛІТЕРА, [2017]. – 95 с. : іл. – ( Мистецтво мислити).

Коли дорослим задають такі начебто прості питання, вони відчувають себе розгубленими і не можуть дати чіткої відповіді. Часто важко говорити з дітьми на складні теми, тому що немає впевненості, чи є на їхні запитання однозначні відповіді.

Революціонер у галузі освіти Оскар Бреніф’є написав декілька книг для дітей та їх батьків. Їх зміст побудований  у формі бесіди між дітьми і дорослими. В них багато запитань, які спонукають відмовитися від шаблонних відповідей, дозволяють бачити різноманіття світу, не боятися думати інакше. Влучні запитання не лише розвивають мислення, а й вчать чути інших, допомагають батькам і дітям порозумітися.

Для відповідей на питання автор використовує прості дитячі відповіді, завдяки чому філософські проблеми, які турбують дітей, стають доступними для їхнього розуміння. До кожного запитання автор пропонує не одну, а кілька відповідей. У свою чергу, кожна відповідь призводить до виникнення кількох нових питань, які якимось чином допомагають краще усвідомити попередню відповідь. І все це стосовно повсякденного життя дитини, тому дуже знайоме і зрозуміло для неї.

Автор хоче, щоб відповідь батьків допомогла б дитині у становленні особистості. Дорослі повинні навчити дитину самостійно мислити і робити висновки, думати, бути незалежною у судженнях, брати на себе відповідальність.

У дітей завжди безліч запитань, часто дуже важливих. Що ж робити? Чи мусять батьки на них відповідати? Можливо, запитання залишаться без відповідей. Тим краще. Відповіді не завжди потрібні. Питання може бути вартісне саме по собі, оскільки втілює прекрасне завдання, яке має суть та цінність. Життя, любов, краса і добро завжди лишатимуться запитаннями. Однак вони окреслюють шлях. Тож досліджуймо їх, сприймаймо як справжніх друзів, які не дають задрімати. Ведемо діалог, який буде однаковою мірою цінний і дітям, і дорослим.

Приходьте до бібліотеки та беріть ці чудово оформлені книжки у відділі абонемента.
Фото взяті з мережі «Інтернет».

15.01.2024

Розмовляти з дітьми про гроші – для багатьох батьків це незручна або закрита тема. Ми або боїмося, що виростимо закоренілих матеріалістів, або просто соромимося говорити відверто. Але фінансова грамотність – це дуже потрібна навичка в житті не тільки дорослої людини, а й дітей. Крім того, за допомогою цих розмов можна прищепити дитині цінності, які вийдуть далеко за межі матеріальних стосунків, – щедрість, дбайливість, допитливість, терпіння й ощадливість.   Книга, яку подарував нашій бібліотеці Український інститут книги, розкриває різні аспекти фінансового виховання.

Лібер, Р. Як говорити з дітьми про гроші / Рон Лібер ; пер. з англ. Антоніна Ящук і Казимир Мужановський. – Київ : Наш формат, 2019. – 191 c.

Фінансове виховання…Така буденна тема, що більшість не задумується над нею і не вважає за необхідність навіть витратити час, щоб зупинитись і обміркувати. А дарма, адже це зовсім не складне питання, нітрохи. Але воно важливе для повноцінного зростання дітей. Адже вони мають набратися в цьому напрямі досвіду, що б легше маневрувати в фінансовій сфері, ефективніше розпоряджатися коштами, що принесе більше добробуту. На жаль більшість батьків навіть не думає звернути погляд на цю тему, не вважаючи свою дитину за рівню в фінансовому плані. Але вони дуже помиляються – діти з малого віку більше розбираються в деяких фінансових напрямах краще за дорослих. Наприклад, в розподіленні і деяких витратах. А їхній витримці в накопиченні коштів позаздрять деякі з дорослих.

Для того, щоб виростити дітей успішними та щасливими дорослими, потрібно змалку бачити в них особистість, вміти чесно відповідати на їх питання, навіть такі незручні, як «Чому ми не можемо це собі дозволити?» чи «Ми бідні?», навчити їх планувати свої витрати та накопичення, починаючи з невеликих сум кишенькових грошей.

З книги «Як говорити з дітьми про гроші» ви отримаєте пояснення на свої сумніви з приводу, а чи варто взагалі давати дитині кишенькові гроші, якщо вона повністю забезпечена? З якого віку починати, які суми, як впливати на витрати? Чи платити за хатню роботу чи за гарні оцінки в школі, чи за гарну поведінку? І, взагалі, за що платити?

Гроші – це і мотиватор, і чудовий навчальний інструмент, і, навіть, покращувач стосунків між батьками і дітьми. Якщо тільки правильно цей інструмент використовувати. Приклад? Знайома ситуація, коли ви закуповуєтеся в супермаркеті, а дитина вимагає купити по смаколику з кожної полиці? Дуже легко вирішити проблему, даючи їй кишенькові гроші на солодощі з умовою, що вона може купити все, що хоче, але додатково їй вже ніхто нічого не купуватиме. Працює чудово – перевірено.

Поради Р. Лібера допоможуть у вихованні щедрих, нерозбалуваних і незациклених на грошах дітей.

Видавництво «Наш Формат» створило відмінну тверду обкладинку, яка чудово доповнює інформацію, що викладена в самому творі.

Книга є у відділі абонемента.
Фото взяті з мережі «Інтернет».

Архів 2023
Архів 2022

Архів 2021